تصادفی یکماه اخیر

روابط عمومی، بااهمیت در جذب مخاطب تئاتر مشهد

 یاداشت سید جواد اشکذری به بهانه روز روابط‌عمومی و ارتباطات

مشهدتئاتر- ابتدای دهه ۸۰ وقتی در برخی از بروشورهای تئاتر مشهد عنوانی از «روابط عمومی» و یا «عکاس» آورده می‌شد، با خنده جمعی از هنرمندان و بسیاری از اهالی فرهنگی مشهد مواجه می‌شد و اولین سوال این بود؛ مگر تئاتر شما چقدر می‌فروشد و یا تماشاگر دارد که به عکاس و یا مسئول روابط عمومی نیاز داشته باشد؟!

بعد از مدتی که اجراهای تئاتر از ۳۰ یا ۵۰ شب به ۱۰۰ شب و در ادامه ۲۰۰ شب در سال کشیده شد، به روابط عمومی نیاز بیشتری شد. در دهه ۹۰ و با افزایش بیش از حد تولیدات و تاسیس تماشاخانه‌های خصوصی و دولتی، کارگردانان و تهیه‌کننده‌ها به شدت جای خالی این عنصر تاثیرگذار گروه‌های نمایشی مشهد احساس کردند و به ضرورت وجود روابط عمومی و رابط خبری در گروه‌های تئاتری بیش از هر زمان دیگر پی بردند و آنان که زمانی به بروشورهای نمایش‌ها خیره می‌شدند و می‌خندیدند قبل از هر چیز دیگر و در زمان تولید آثارشان در جستجوی مسئول روابط‌عمومی می‌گشتند. بنابراین روابط عمومی از نیازهای بااهمیت تولید تئاتر مشهد شد و در ادامه از مهمترین عوامل جذب تماشاگر و نیز رونق‌بخشی اقتصاد تئاتر شهرمان گردید. به‌نوعی روابط عمومی‌‌ها، رابطی شدند بین رسانه‌ها و هنرمندان تئاتر مشهد. رابطی شدند بین تماشاگر و نمایشگر. حتی رابطی شدند بین مدیران دولتی و خصوصی با گروه‌ها تئاتری.

رابطان خبری و نیز روابط عمومی‌ها در کنار اهالی رسانه که در تئاتر بودند، باعث شدند که تئاتر در بسیاری از مواقع، عکس و تیتر اول روزنامه‌های شهر و استان‌مان شود و همین موضوع عاملی برای افزایش انگیزه هنرمندان گردید. عاملی برای دیده شدن زحمات و تلاش‌های هنرمندان تئاتر. عاملی برای پرکردن خلاء نداشتن روابط عمومی در تماشاخانه‌ها و یا کم‌کاری‌های روابط‌عمومی های برخی از تشکل‌ها، انجمن‌های تئاتری  و نهادهای فرهنگی شهر و استان.

بنابراین مسئولان روابط عمومی که اغلب نمایشگران رسانه‌ای تئاتر مشهد به شمار می‌آیند، نقش تاثیرگذاری در رشد تئاتر شهرمان برعهده داشته‌اند.

«پایگاه اطلاع‌رسانی تخصصی مشهدتئاتر»روز روابط‌عمومی و ارتباطات را بر همه فعالان دلسور عرصه تئاتر و رسانه تبریک می‌گوید.

 

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نسخه چاپی